donderdag 5 april 2012

10 april Villafranca del Bierzo - O Cebreiro

35 km
Eigenlijk bleek ik nog 5 km te moeten wandelen om in Villafranca del Bierzo aan te komen.
Met de nodige regen na een goed ontbijtje met Koffie con lecha en Sumo.

Heerlijk ontbeten bij een Spaanse familie, die op vakantie was.
Toevalligerwijze was Helli uit Denemarken hier ook beland.
Loe is Helli later weer in Finisterra tegengekomen.


Vervolgens na een klein uurtje nog voor Villafranca del Bierzo in een kleindorpje
nog maals een soort lunch gehad bij een soort herbergje, dat verhuurd was aan een spaanse familie,
waar ik hartelijk ontvangen werd.
Hier zat toevallig ook de Deense Helli.

Om 9.40 uur verder gewandeld en pas om 10.00 uur in Villafranca del Bierzo.
In Pereje bij een heftige regenbui gaan schuilen in een cafeetje/bar.


Hier kwam ook nog een pelgrim uit Madrid en een Braziliaans echtpaar, dat alleen Portugees sprak.
Helli kwam hier ook even schuilen.
====================================
Van Leo een smsje gehad waarop mededeelde dat hij naar O Cabreiro ging.
Even teruggesmst, dat dat ook mijn bedoeling was.
Ik hoop voor 20 uur aan te komen.
Onderweg kom ik altijd vanalles en nog wat tegen.
======================================
Plotseling scheen de zon en liep iedereen weer verder.

Vervolgens ondekte ik in een plaatsje verder internet in een Albergue.
Trabadelo waar ik omstreeks 12.45 uur aankwam.
Koffie gedronken met een stukje brood met tortilla.
En een flesje water voor achter de pc.

Indrukwekkende viadukten en paarse rosemarijn.
Vervolgens is het gelukt om in O Cebreiro aan te komen.
Telkens bij een regen bui kon ik een barretje induiken.
Bij een barretje hadden ze een pc met regenradar.
Hierop was te zien, dat er allen kleine buitjes zouden komen.
´s ochtends waren het grotere buien geweest.


Wel handig om steeds bij vuur opgewarmd te kunen worden
Even zitten achter een barretje
Oude muurtjes en nieuwe viaducten
Altijd leuk als er wat koeien langskomen
Met de regen wordt ook rekening gehouden


De wegen voor de voetgangers en de fietsers splitsen zich hier
Het bergpaadje



Even opwarmen
De bloeiende struiken, paars is rosamarijn, dat ruik je...
Een indrukwekkend uitzicht



Bij aankomst in O Cebreira was er even een heuse sneeuwstorm .
Nadat ik mij had ingeschreven in de albergue heb ik Leo en Max opgespoord in een
restaurant, waar we nog even een wijntje gedronken hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten