woensdag 18 april 2012

Woensdag 18 april Bordeaux Dordrecht

5.10 uur opgestaan.
Rond 5.30 uur kwam Tineke even beneden om mij om 5.40 uur uit te wuiven.
Met alarm, dat het regende.

Het had geregend en was droog.
Toch even de rode regenzak over mijn rugzak en hetr fototoestel in een plastic zakje.
Uitgebreid werd ik uitgezwaaid.

Nog voor 6 uur bereikte ik het station,
waar de dubbeldekker TGV naar Lille Europa al klaar stond op perron 1.
De deuren waren nog gesloten en het perron stond nog niet aangegeven op de borden.

Even later gingen de deuren open toen ik het juiste wagonnummer gevonden had.
Ik bleek een schitterende plaats te hebben.
Aan een tafeltje aan het raam in een doodlopende gangpad metr goed uitzicht op mijn rugzak.

Tegenover mij ging een mevrouw met haar oude vader zitten.
Deze mwevrouw had weidebloemen meegenomen.
Anemonen en een soort Sleutelbloem, die een koekoekbloem heette omdatr de koekoek zong als deze bloem bloeide. Daarnaast vergeetmijn nietjes en nog een gecultiveerde bloem.

Laterr kwam er nog een echtpaar met vier dochters, waarvan de jongste jonger dan 4 jaar was.
Ben je in de tgv jonger dan 4 jaar mag je op de schoot van een volwassenen zitten en hoef je niet te betalen.

Naarmate we dichter bij het Vliegveld Charel de Gaulle kwamen werd de trein voller.
In die tijd moet iedereen zo ongeveer op zijn gereserveerde plaats zitten.
Tegen deie tijd komt ook uit wie er fout zit.
Ik zat dus een keer goed omdat ik een goede plaats had.
Daarna kwamen we in Lille met 10 minuten vertraging aan.

In Lille heb ik een koffie met een cabatta champetre gekocht. (Ham met kaas)
Daarna verscheen snel de tgv naar Brussel.
Deze was halfvol en zo volgestapeld, dat de voorste helft van de coupe vol was en de achterste helft leeg was.
Met nog een meneer, die aan een pc werkte zat in in het lege gedeelte van de coupe.

In Brussel was het snel overstappen naar detrein richting Amsterdam.
Deze trein kwam 5 minuten te laat in Dordrecht aan.
Toen de wachtende Jenneke mij belde op de aankomsttijd van de trein ging de trein juist langs het Station van Dordrecht-Zuid.

Jenneke verwelkomde mij net buiten het station in haar Suzuki.
We reden naar de Campanula waar ik vlug even een Santiagotaart bracht naar Ton en Corrie voor de hulp aan de lekkage tijdens mijn aan wezigheid.
(Tijdens een afwezigheid is er ook eens een grote spiegel van de muur in 1000 stukjes gevallen, ook troen hebben Ton en Corrie geholpen om de ravage op te ruimen.)

Een foto gemaakt van de vergeetmijnnietjes in de Campanula..
Naast mde vergeetmijnnietjes een gele tulp in de voortuin


Daarna mijn spullen uitgepakt de cadeautjes aan Jenneke gegeven.O.a. een Galicisch mannetje en vrouwtje met een pelgrimtje erbij.
Santiago taart en koekje en een chocolaatje met een herbe likeurtje.
En een cdtje met  orgeklmuziek uit de kathedraal van Santiago.


Vervolgens ecven onder de douche en naar Jan en Bartha om de huizentijdschriften
uit Bdx te brengen en even bij te praten.

Daarna gegeten en de post bekeken.
En nu dus weer aan de pc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten