dinsdag 17 april 2012

Dinsdag 17 april Hendaye Bordeaux

Om 6.10 uur werd uik door  de koeienwekker gewekt.
Om  6.45 uur zou de hoteleigenaar voor mijn ontbijt zorgen.
Dit alles verliep volgens Schema.
Volop koffie met warme melk, vers stokbrood met jam en een croisantje en een lekker glaasje sinasappelsap.

Op tijd voor de trein op het station van Hendaye aangekomen.
Er stond een groep van 3 politieagenten met een indruk wekkende uitrusting..

De trein vertrok vrijwel leeg uit Hendaye en onderweg naar Bdx raakte de TGV steeds voller, terwijl ik de
indruk had, dat iedereen in Bdx uitstapte,
terwijl de trein naar Parijs Montparnasse ging.

In Bdx aangekomen kon ik bijzonder snel de treinkaartjes voor morgen kopen.
Bdx Lille
Lille Brussel
Brussel Dordrecht.
Ik heb geen zin om over en door Parijs te gaan

Omstreeks 15 uur in Dordrecht, maar ik vertrek dan wel om 6.17 uur..
5 uur op

Vervolgens naar Tineke gelopen.










Bij het opendoen van de deur was Tineke aan het telefoneren.
In het raam vande woonkamer de speigeling van de tuinplanten.
Cadeautjes uitgepakt en koffie gedronken.
Vervolgens Bdx in om een pakje uit Spanje op te halen.

Het was koud in Bdx









Het bestellen van het eten in de hartige taarten resaurant
Bij een bar bij Tineke op de hoek een bordje eten voor 7 Euro










Lekker hartige taart gegeten met een wijntje erbij terwijl de prijzen meevielen.

Alleen was het jammer dat je zolang moet wachten.
Koning Jan uit Spanje is weer wachtslaaf geworden, hetgeen in Nederland ook veel te vaak voorkomt.
Dus hier geen fooi gegeven.
Zorgen, dat je precies kunt betalen...

Tineke had vervolgens een paar leerlingen zodat ik even mijn weblog kan bijwerken.
17.25 uur en om 18 uur terug in de Rue Malbec.

Een wijntje gedronken met enkele heerlijke zoute stengels.
Daarna gekeken naar een soort Camino kwartetspel met spreuken, dat geen kwartet was.


Vervolgens kwam Pierre even langs.
Voor Pierre had ik Santiago taart meegenomen.
Dit  kon hij wel waarderen.

Daarna warm gegeten.
Drie soorten kaas met jam na.
En tenslotte nog de koffie.

Daarna hebben we ons even bezig gehouden hoe de volgende morgen om 5.10 uur wakker te worden.
Tineke had een wekker en een soort weersvoorspeller met alarm.
Deze weersvoorspeller met alarm hebben we even uitgeprobeerd.
Bij een alarmtijd van 2 minuten later ging inderdaad er een allarm aqf.
Ik zette deze weeralarmwekker op 5.10 uur in de kamer beneden waar ik sliep.
Daarnaast programmeerde ik even mij horloge op twee alarmtijden 5.10 en 5.11 uur.

Vervolgens ging ik mijn tanden poetsen en viel als een blok in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten