donderdag 5 april 2012

7 april Villar de Mazarife - Astorga

32 km

Om 7.20 opgestaan.
Mijn horlogewekker heb ik niet gehoord.
Mijn horloge lag ergens onderin mijn slaapzak.
Volgende keer gewoon aan een beddepoot vast binden.

Na het tandenpoetsen en scheren heb ik mijn rugzak ingeruimd.
Mijn kamergenoot moest vreselijk hoesten en bleef met griep op bed liggen.
Carlos uit Madrid. Hij kende Carlos de Bourbon Parma en Irene ook.
Van andere kamers waren ook nog geen pelgrims wakker...
Dus even allen ontbeten zonder koffie.

Op weg naar de koffie kwam ik Daniëlle uit Seedorf even tegen, zij wachtte op haar vriendin..


Vervolgens ben ik gaan lopen en kwam ik de Spanjaarden van de eerste koffie ook weer tegen.
In dit restaurant had ik eerst met een Spaanse verwarmingmonteur gesproken.



Ook daar weer vertrokken en verder gaan lopen.

Weer verder gaan lopen.

Uiteindelijk ben ik in Astorga aangekomen.
Daar hoorde ik de muziek van de processie.
Wat sneller gaan lopen.
Bij het einde van de stoetaangekomen en gefotografeerd en zo steeds verder naar voren gelopen
met het maken van de nodige fotoos.
Toen ik bij de kathedraal was had ik de hele stoet van de processie ingehaald.
Vervolgens ontmoette ik Helli uit ¨Denemarken.
Ik vroeg haar waar de herberg was en ik ging naar de herberg zo´n 1 km verder.
Gemeente pelgrims herberg.
Ingeschreven.
Ik kwam als derde binnen op een kamer met 2 stabelbedden, dus ik moest boven slapen.
Er was wel een trapje, anders is het echt klimmen...
Vervolgens kennis gemaakt met Janvier een Chemicus en bijna ingenieur uit Salamanca.
En een bijenman uit de USA. Hij deed in bijën over de hele wereld en wilde als voetganger de pelgrimstocht volbrengen. maar heeft in Madrid een fiets gekocht, zodat hij fietspelgrim is met een paar wandelschoenen bij zich.
Tenslotte kwam als laatste de Pelgrim binnen die ik in Lorca hard ontmoet en uit Santiago kwam.

Na het wassen en het drogen van sokken en onderbroek op de verwarming ben ik gaan internetten voor de weblog. Om 11 uur ´s avonds moest ik stoppen en ben ik na het tanden poetsen doodmoe in slaap gevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten