dinsdag 10 april 2012

13 april Hospital de la Cruz - Arzúa

40 km gelopen


ff een sjekkie rollen door een van de Italianen die ook in Hospital de la Cruz sliepen




Om 7 uur opgestaan, maar het restaurant was om 7.30 nog gesloten , dus in de volgende plaats ontbeten.
Dat was1,5 km verder. Eigenlijk wel gunstig.
Eerst even wat lopen en dan een ontbijt.
Vervolgens door gelopen.
Haalde twee vriendinnen in uit resp Brazilie en Mexico. Laurine en Paulina.
Zij hadden elkaar tijdens de camino leren kennen en waren in Roncevalles begonnen.

Daarna haalde ik vlak voor Palas de Rei een zweed in.
In Pals de Rei nog een keer ontbeten, waar de zweed ook naar binne kwam.
En ontbijt met wijn nam, terwijl in de koffie ook drank ging.
Deze Zweed heb ik niet meer gezien....
In palas de Rei nog postzegels en twee brillen gekocht-
Daarna haalde ik de Braziliaanse en Mexikaanse weer in.


Laurette uit San Paulo en Pauline uit Mexico



Zij hadden inkopen in een supermarkt gedaan om ergens langs de kant van de weg te gaan eten.
Het was toen nog droog weer.

In Melide inktvis gegeten.


Inktvis in Melide, toppie!!!

Later in de richting van Melide ging het steeds meer regenen.

Ook na Melide bleef het regenen.
2,5 km voor Arzúa was de afstand naar Santiago minder dan 40 km en ging de regen meer toenemen en moest er nog een helling van meer dan 100 m genomen worden en stond ik voor een Alberge zodat ik besloot  hier mijn intrek te nemen.

Er was niemand om mij in te schrijven zodat ik zelf op de minstvolle slaapzaal de meest geschikte plaats uitzocht.

Even later kon ik mij inschrijven voor 10 Euro.

Weer even later ben ik gaan eten.Ook in dit plaatsje kon intvis worden gegeten in het plaatselijke restaurant.
Maar het geheel was toch minder dan in Melide.
In dit restaurant met de eigenaar van het restaurant (in het Frans) en met zijn dochter (in het Engels)
terwijl een broer van de eigenaar zat mee te genieten van het gesprek terwijl hij er niets van verstond.
Voor de volgende dag ontbijt in dit restaurant afgesproken en doodmoe gaan slapen in de Albergue.

Inktvis 2,5 km voor Arzúa.

De dochter van een Franse familie wilde mij wel even op de foto zetten.
Met een bordje inktvis voor mij.

Het eind product van een skekkie rollen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten