donderdag 16 mei 2013

16 april Campiello-La Mesa

Om 6.45 opgestaan, om 7.30 was het ontbijt in het restaurant schuin tegenover de albergue.
Iederen was op tijd aanwezig bij het ontbijt en er werd koffie gemaakt en er kwam brood op tafel.














Er werd druk gesproken over de route les Hospitales.
Dit moet voor de Spaanse pelgrims iets belangrijks zijn.
Met een Zweed en een Duitser luisteren we toe.


De regels van de herberg
van Hermine
 
239 km naar Santiago









Hermine en haar man, die de albergue, restaurant, bar, winkeltje runden.

















































Met twee Spanjaarden begin ik de tocht.
Bij het klimmen ga ik in het begin langzamer, maar haal ik uiteindelijk iedereen in.











Hospitales
La Pola


attentie
weg met beren








Klimmen















































Rene en Christine uit Rennes voor de tweede keer

Twee Berlijners





Een bar/ restaurantje

Links achter Renee en Christine en op de voorgrond Raquel met een Spanjaard



Twee Spanjaarden uit Compiello....



In Mesa aangekomen en aan het eten....


ook weer gewassen met dit mooie weer


Bedrijvigheid in La Mesa
















Zo kom ik een Engelse pelgrim met een Spaanse Pelgrim tegen en twee Duitse vrouwen waarvan er een heel erg mopperd....
Boven op een pas kwam ik Renee en Christine uit Rennes tegen/ een foto..
Vervolgens kom ik een een Duits echtpaar uit Berlijn tegen, waar ik mee in gesprek raak.
Aardige mensen, die oorspronkelijk uit Dresden en Maagdenburg kwamen en de Oost-Duitse tijd hebben meegemaakt. Ik kon met hun mee-eten maar ben gelopen. Vervolgens kwam ik een Frans echtpaar tegen en kwam ik Renee en zijn vrouw Christine voor de vierde maal tegen, nu bij een restaurant
Bij dit restaurant kwam de Zweed,  Lars helemaal uitgeput aan en even later Gert en Ingeborg uit Berlijn.
Vervolgens ben ik alleen door gelopen naar La Mesa.
De andere gingen niet verder dan Berducedo.

Aan het begin van dit dorp kon ik bij een boerderij de sleutel ophalen.
Dit was niet meer als mij aanmelden.
De overnachtingskosten waren een donativo.
Ik kon hier even mijn was doen en er was een keukentje waar ik mijn avondeten kon opwarmen.

Pas toen het al donker was en ik lag te slapen kwamen er 3 Spaanse pelgrims binnen, die nog moesten eten ed. Dus ik moest snel even mijn spullen ordenen om de volgende morgen al mijn spullen weer mee te kunnen nemen.























Geen opmerkingen:

Een reactie posten