donderdag 16 mei 2013

6 april Santa Cruz de Bezana-Santillana

Na een goed ontbijt zijn we met de routekaartjes op pad gegaan.

De verkorte route kaartjes werkten uitstekend.
Voordat we van de  spoorbrug gebruik gingen maken hadden we gezien dat er juist twee treinen overheen gereden hadden. Daarnaast zagen we een bord, dat we geen gebruik van de spoorbrug konden maken. In de reisgids wordt daar gehoor aan gegeven. Door de Spaanse les van de vorige avond wisten we nu dat we redeljk veilig over deze brug naast het spoor kunnen lopen.
Het oversteken van deze bruig gaf dus geen onverwachte problemen.

Tijdens de route moest af en toe goed geschuild worden omdat er stevige buien kwamen.
Ook Brigite kwam in Santillana weer boven water. (Had zij weer een stukje trein genomen?)
(Volgens de gids was de trein ook een optie om veilig over de brug te komen...)

Toen ik met Thorsten in Santillana aankwam was de alberge nog gesloten.
In een restaurant gewacht, gegeten en gedronken tot de Albergue open was.
I(k weet nog dat Thorsten ontzettend veel spareribs had, die heel goed waren en waar we met zijn
vieren van hebben genoten.

Zonder het te beseffen had ik in dit restaurant mijn sjaal vergeten, omdat ik deze te drogen had gehangen op een verwarming.
Claudia had later in dit restaurant mijn sjaal gevonden en hier een pakje van gemaakt.


Vervolgens nog even watr boodschappen in het dorp gedaan.
Het werden wat specialiteiten uit de streek, Chocolade en koek.
Een supermarkt was niet te vinden, alleen speciaal winkeltjes...

Ondat mijn credential even zoek was heb ik gefotografeerd en vervolgens de hele dag niet gefotografeerd omdat  het te nat was.


Dit is heel bijzonder voor mij,
een dag dat ik slechts een foto heb genomen.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten