woensdag 15 mei 2013

24 maart: vertrek voor Camino 2013

Deze camino moet mij brengen van Hendaye naar Santiago.
Eerst reis ik per trein naar Bordeaux.
Vervolgens blijf ik een dag in Bordeaux bij Tineke en Pierre.
Dan neem ik de tgv naar Hendaye en loop naar Irun.
Hendaye-Irun is slechts 5 km en goed om een eerste camino-dag op gang te komen.
Vervolgens ben ik van plan om tot Sebrayo de kustroute te nemen en in Villa Viciosa de afslag van
de Camino Primitivo te kiezen. (Villa Vicosa is 5,9 km na Sebrayo.)
Vanaf Melides valt de Camino Primitivo  samen met de Camino Frances.
(Ruim 50 km voor Santiago). Bovendien kan in Melides heerlijk inktvis gegeten worden.(Pulpa)



24 maart:        Dordrecht-Bordeaux per trein.

 Om 6.30 uur opgestaan en Jenneke brengt mij naar het station waar ik om 7.45 uur aankom.
Om 8.09 uur vertrekt mijn trein pas naar Antwerpen.
(NS-Hispeed=> Zou de Fyra tot Brussel moeten zijn.)
In Antwerpen overgestapt op de trein naar Brussel-Zuid. Deze trein kreeg onderweg een uur vertraging door de sneeuw en de koude waren de pneumatische deuren moeilijk te openen en sluiten.
De toiletdeur, die ook  pneumatisch werkte, werkte op een gegeven moment helemaal niet meer.
Toen ik dit euvel meedeelde aan de conductrice plakte zij er een sticker op.(Defect toilet)
.
sneeuw op de rails in Roosendaal.
.
In Brussel de tgv naar Charles de Gaulle volgens de reservering genomen. Deze trein kreeg een zodanige vertraging dat ik de trein naar Bordeaux miste. Ik kreeg een 1e klas ticket om een tgv later te nemen. Ipv 18 uur om 20.30 uur in Bordeaux zodat ik om 21 uur in de Rue Malbec aankwam.
Van 7.30 tot 21 uur is 13,5 uur onderweg. Met goede verbindingen is dit in 10 uur te doen.
Na het eten en de thee kwam een goede slaapplaats goed tot zijn recht.
Daarnaast had ik de hele volgende dag de tijd om van Bordeaux te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten