donderdag 16 mei 2013

20 april Lugo-As Seixas

Om 6.30 uur opgestaan en om 7 uur vertrokken.
Dit moest door het raam op de begane grond.
Officieeël was de albergue pas na 8 uur geopend, m.a.w. de deur was nog op slot..
Vervolgens aan een medepelgrim gevraagd om het raam weer te sluiten, zodat de hospitant
zich niet aan een open raam op de begane grond hoefde te ergeren.


Vervolgens in het donker door Lugo naar de rivier, waar ik helaas de oude brug door allerlei omleidingen miste. Wel heb ik de oude brug op een afstandje kunnen zien.

In Burgo do Sante Vicente de kerk met  klokkentoren gefotografeerd en het barretje bezocht om koffie te drinken en iets te eten. Dit barretje was naast een houtzagerij. De man van de bar miste enkele stukken vinger. Ik maakte een opmerking over dat de houtzagerij gevaarlijk was. Hij moest lachen en liet zijn handen zien....
Vervolgens kwamen daar ook drie fietspelgrims, die buiten gingen zitten en even later kwamen
Eleonora en Silvo uit Sicilië aan. Met hun voerde ik een gesprek over waar ze gestart waren en waar zij deze dag heen gingen. Zij gingen naar As Seixas waar een albergue was maar geen winkeltje om eten te komen. Dus van te voren eten kopen.
Met Eleonara en Silvo heb ik afgesproken, dat ik spagettie zou kopen met de daarbij behorende andere etenswaren en daarnaast iets voor het ontbijt voor de volgende dag.

In San Roman da Retorta heb ik deze artikelen gekocht en heb ik wat gegeten en gedronken.
En natuurlijk mijn water voorraad aangevuld.

Vak na San Roman da Retorta zat Bertrand alleen voor een albergue een biertje te drinken, het was pas 14uur en hij bleef hier overnachten.


Vanuit San Roman da Retorta heb ik de Romeinse weg genomen en heb Eleonora en Silvo niet meer gezien. Vervolgens kan ik na gebruik van een cola in Puenta Romana aan in As Seixas, waar ik het dorp binnenkwam met de groet, hola, beunes dias y donde es l'albergue.
Waarop een bewoonster van een boederij reageerde en zei dat zij met de sleutel zou komen.
Ik wachtte op haar en liepen verder naar de albergue waar ik ingeschreven werd en 5 euro moest betalen, waarvoor ik ook nog een set beddelaken en kussensloop kreeg, zoals gebruikelijk in Galicië.

Vervolgens heb ik een douche genomen en heb wat kleren gewassen.
Omdat Eleonora en Silvo nog niet gearriveerd waren ben ik alvast begonnen met het koken van de spagettie en het drinken van een biertje uit de automaat, die buiten naast de herberg stond.

Toen dit wonderwel goed gelukt was hoorde ik de bel en kwamen Eleonora en Silvo aan.
Na dat zij een douche hadden genomen zijn zij verder met de spagettie aan het werk gegaan.
Na nog een blikje vis en een paar biertjes uit de automaat.
Spagettie gegeten en  de gemaakte rommel enigszins opgeruimd en daarna waren we zo moe, dat we zijn gaan slapen.
De volgende morgen zouden we om 6.30 uur opstaan.
Altijd handig om deze afspraak te maken..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten