donderdag 16 mei 2013

22 april Ribadiso-Santiago


Om 6.30 uur opgestaan. om 6.45 ging het  licht aan en 7.10 uur ging ik op weg naar het restaurant
waar ik de vorige avond ook gegeten had.
Toen ik om 7.15h aankwam waren er nog geen klanten.
Er waren broodjes en croisants voor het ontbijt aanwezig.


De bar eigenaar schenkt koffie in voor de klanten,
die omstreeks 7.30h binnen kwamen.
 















De albergue waar ik op 13 april 2012 heb gelogeerd.
Deze was een paar honderd meter na de albergue van 21 april 2013.


Het begin van een zonnige dag.
In ieder geval veel mooier weer dan ik in 14 april 2012 had.

 


Ribadiso achterlatend





Zouden pelgrims hier vleugels krijgen.

Vervolgens kwam ik Silvo en Eleonora tegen.

Angela en Daniel Roos uit Zuid/Afrika
.
Ilse Stern uit Duitsland, waarmee ik de laatste 12 km
gelopen heb.

Bij de laatste 5 km vanaf Monte Gozo liep Hontin
 uit Korea ook mee, zodat we met z'n drieën ons einddoel bereikten..  









De albergue in Arzua



























Eleonora en Silvo
Een cello/ Stempel...
Zomaar langs de kant van de weg...
Een cello/ Stempel...
Zomaar langs de kant van de weg...
 
 
Een hardloper...
Fietspelgrims...
Het was even druk..
Engela en Daniël uit Zuid-Afrika


 
 
 25 km naar Santiago





Even uitrusten kan ook zo..


Deze pelgrim had ook een hond..
Monto do Gozo
 



Op weg naar  Santiago met Hontin en Ilse




















3 compostela's

We zijn met z´n drieeen bij de kathedraal en vervolgens bij het
pelgrimbureau voor onze compostela gezamelijk opgelopen.
 
Vervolgens raakten we elkaar kwijt bij het zoeken
naar een overnachtingsplaats waar we alle drie onze eigen ideeen over hadden.

Ik ging naar het Compostela hotel waar ik in 2012 goede ervaringen had.
Na een douche ging ik terug naar de kathedraal.

Deze was helaas gesloten op maandagavond.
Een mooie blauwe lucht en schiterende licht van de ondergaande zon.




Daarna in een restaurant gegeten en terug naar het hotel om te slapen.
 
 
Vorig jaar op een zaterdag was de kathedraal nog tot na 22 uur open
vanwege een dienst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten